Dobrý den,
mám dotaz, žádost o radu, respektive pomoc, jak mám postupovat v případě reklamace na kvalitu pohonných hmot. Dne 9.1.2024 jsem natankoval do svého osobního vozu naftu, cca. po 300 metrech jízdy od natankování se motor zastavil, rozsvítila se kontrolka žhavení a už jsem nenastartoval. Nechal jsem vozidlo odtáhnout do servisu, kde diagnostikovali "divné" zapáchající naftu v nádrži. Odeslali vzorek má rozbor a přišel výsledek o nevyhovujícím složení nafty. Po oslovení čerpací stanice , správce stanice se odmítnul bavit, že má vše v pořádku. Oprava vozidla bude stát asi 50 000,- Kč. Nevim jak mám postupovat dál, jestli lze pouze soudní cestou a jaky by měl být
postup.Siky za info, pomoc. S pozdravem P. Bednář
Vážený pane,
pokud máte uzavřené havarijní pojištění, zkuste uplatnit náhradu škody u příslušné pojišťovny.
V případě, že havarijní pojištění uzavřené nemáte, nezbývá než vymáhat škodu soudně. Podání žaloby by měla předcházet předžalobní výzva provozovateli čerpací stanice s upozorněním, že máte analýzu vzorku a o věci budete informovat Českou obchodní inspekci.