5. května 251 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

5. května 251 (mapa)
381 01  Český Krumlov

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 17:00 

  • úterý a čtvrtek: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 16:00

  • pátek: 08:00 – 13:00

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

V budově nás najdete v 1. patře, obsloužit vás můžeme i v bezbariérovém přízemí.
Náměstí 70 (mapa)382 41  Kaplice

Adresa:

Náměstí 70 (mapa)
382 41  Kaplice

Otevírací doba:

  • středa a čtvrtek: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

1. patro budovy radnice, č. dv. 230 (od schodiště vlevo). Pro bezbariérový přístup možno využít výtah.
Žižkovo náměstí 40 (mapa)374 01  Trhové Sviny

Adresa:

Žižkovo náměstí 40 (mapa)
374 01  Trhové Sviny

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    Kromě 3. středy a 3. pondělí v měsíci, kdy funguje poradna v N. Hradech.

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Budova nové radnice, 2. patro dveře č. 205. K bezbariérovému přístupu možné využít výtah.
Hradební 244 (mapa)373 33  Nové Hrady

Adresa:

Hradební 244 (mapa)
373 33  Nové Hrady

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

Vždy pouze 3. pondělí a 3. středa v měsíci. Ostatní pondělky a středy v měsíci funguje poradna v T. Svinech.
ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Sídlíme v suterénu budovy komunitního centra, bývalé jesle - vchod z levé strany budovy.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

Anonym | 16. 5. 2024, 19:00

Dobrý den
Potřebovala bych poradit ohledně firmy freesat-skylink.
Máme s nimi smlouvu od r.2011 v srpnu 2023 jsme chtěli službu ukončit.
Poslala jsem výpověď 4.8.2023 mailem,ale 8.9.2023 volali,že výpověď neakceptují.Výpovědní doba je 30dní,takže ani oni nedodrželi včas ohlášení,že výpověď neplatí.Po telefonu jsme řešili,že měl na jaře dorazit technik o přetočení antény,který nedorazil.Jen si nejsem jistá ani z jejich strany nikdo nedokázal říct zda tam tam výpověď po telefonu je nebo není. Paní nám toho 8.9.2023,ale řekla,že nám emailem přijde akceptace výpovědi+ informace kam máme zařízení zaslat.Za nás nám nic nepřišlo.Až 12.12.2023 faktura s vyúčtováním za služby na částku 6415,- Zařízení máme 3 + 3 karty 3x 1500,- 3x 750,- a pak ještě vyúčtování od 14.10.2023 do 31.10.2023 ale to mělo být ukončeno podle nich 8.10.2023 a i to bylo naúčtováno v poslední faktuře za září ,faktura vystavena 5.10.2023 služby do 8.10.2023 a naúčtováno do 31.10.2023 Začali tvrdit,že nám 15.9.2023 zaslali email o akceptaci výpovědi a kam máme zaslat zařízení.Jenže je takový problém,že já žádný email od nich nemám ani v hromadných,ve spamu,v koši nikde.Takže jsme volali ,psali,podala se reklamace na doložení emailu z 15.9.2023,ale je zde velký problém email přeposlat,prý to od nich nejde.Pouze zkopírují text,který byl v emailu,ale hlavička toho odeslaného mailu,den a čas nikde není.Po třiceti dnech reklamace na dohledání emailu bylo z jejich strany vše zamítnuto.Po telefonu nám operátorka slíbila posunutí platby než se vyřídí reklamace,druhá operátorka řekla,že v žádném případěse platba posouvat nebude,email nemůže zaslat z důvodu ochranných dat.Po dalších telefonátech a kontaktování pouze emailem reklamační oddělení,protože nás nikdo na reklamční oddělení nechtěl telefonicky spojit,jen se pouze podal požadavek a čekalo se jestli se někdo ozve. 21.1.2023 jsme opět volali na zákaznickou linku kde nám operátorka řekla úplně jiné věci než předchozí operátorky.Já jsem zjistila ,že jsem výpověď napsala na sebe a né na manžela,tím pádem byla výpověď zamítnuta,to chápu.Bylo nám,ale řečeno,že žádný záznam o výpovědi tam není,služby nám byly ukončeny z důvodu neplacení,ale já poslední fakturu za září zaplatila a jiná faktura nepřišla ani žádná upomínka.Jak bylo řečeno nebyla nám vystavena konečná faktrura na ukončení služeb a informace o vrácení zařízení.Měla jsem podat stížnost na neuznání reklamace.To jsem udělala,ale nikdo nám neodpověděl a po telefonu nám bylo robotem řečeno,že se to předalo třetí straně. Přišel pouze dopis poštou,že se neoprávněně na nás nechtějí obohacovat a že to předávají třetí straně.
Můžete mi prosím poradit jak mám dál postupovat nechci mít za dveřmi vymahače.Jen chci tu spravedlnost,na co mě budou doma přijímače na televizi skartou,která nefunguje.
Předem moc děkuji za informace a radu.
S pozdravem Bolinová

JUDr. Adéla Kamenská Odpovídá JUDr. Adéla Kamenská

Vážená paní,

k dostačujícímu posouzení Vaší věci nemáme dostatečné podklady – to znamená smlouvu, e-mailovou korespondenci, reklamaci a faktury. Z textu nelze ani jednoznačně určit, kdy a jak byla smlouva skutečně ukončena. Lze pouze dovodit, že výpověď nebyla ze strany poskytovatele akceptována a smlouva byla ukončena z důvodu neplacení. S tímto závěrem poskytovatele zcela nesouhlasíte, což dovozuji z Vašeho tvrzení, že platba za září byla provedena a další fakturu ani upomínku jste neobdržela.

Na základě Vašich informací tak lze obecně uvést, že v daném případě jste neměla reklamovat nedoložení e-mailu o akceptaci či neakceptaci výpovědi, ale reklamovat faktury (z textu soudím, že s vyúčtováním nesouhlasíte). V případě nesouhlasu se způsobem vyřízení reklamace pak bylo možné věc řešit mimosoudně, např. podáním námitky u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Další možnosti mimosoudního řešení jsou uvedeny v čl. 8. Všeobecných podmínek poskytování služby freeSAT. Obávám se ale, že lhůty k tomuto řešení již uběhly. Upozorňuji, že reklamace faktury nemá odkladný účinek, takže je třeba ji vždy uhradit.

Předpokládám, že faktura z prosince 2023 obsahuje cenu zařízení, které jste nevrátila. Postup při navrácení zařízení je upraven v čl. 7.4. všeobecných podmínek, zařízení lze zaslat na adresu poskytovatele.
V současné situaci, kdy věc byla předána třetí straně (opět pouze předpokládám, že se jedná o prodej pohledávky firmě, která se zabývá vymáháním pohledávek) je možné pohledávku uhradit a věc nechat být.
Další možnost je počkat na vydání platebního rozkazu soudem, podat proti rozkazu odpor a následně se u soudu bránit.

Závěrem podotýkám, že není jasné, k jaké instituci jste podávala stížnost proti způsobu vyřízení reklamace. Pokud se jednalo o ČTÚ, pak bych doporučovala vyčkat na jeho rozhodnutí.

S ohledem na nejasnosti ve věci a její složitost bych Vám doporučila sjednat si v naší poradně schůzku, případně nás kontaktovat telefonicky.