5. května 251 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

5. května 251 (mapa)
381 01  Český Krumlov

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 17:00 

  • úterý a čtvrtek: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 16:00

  • pátek: 08:00 – 13:00

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

V budově nás najdete v 1. patře, obsloužit vás můžeme i v bezbariérovém přízemí.
Náměstí 70 (mapa)382 41  Kaplice

Adresa:

Náměstí 70 (mapa)
382 41  Kaplice

Otevírací doba:

  • středa a čtvrtek: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

1. patro budovy radnice, č. dv. 230 (od schodiště vlevo). Pro bezbariérový přístup možno využít výtah.
Žižkovo náměstí 40 (mapa)374 01  Trhové Sviny

Adresa:

Žižkovo náměstí 40 (mapa)
374 01  Trhové Sviny

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    Kromě 3. středy a 3. pondělí v měsíci, kdy funguje poradna v N. Hradech.

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Budova nové radnice, 2. patro dveře č. 205. K bezbariérovému přístupu možné využít výtah.
Hradební 244 (mapa)373 33  Nové Hrady

Adresa:

Hradební 244 (mapa)
373 33  Nové Hrady

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

Vždy pouze 3. pondělí a 3. středa v měsíci. Ostatní pondělky a středy v měsíci funguje poradna v T. Svinech.
ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Sídlíme v suterénu budovy komunitního centra, bývalé jesle - vchod z levé strany budovy.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

Historie poradny

Historie poradny

Bezplatná poradna mezi paragrafy (dříve pod názvem Bezplatná právní poradna) je naší nejstarší sociální službou. Její začátky se datují již do roku 2005. 

Od roku 2007, kdy v ČR vstoupil v život zákon o sociálních službách, pak ihned poradna začala fungovat jako sociální služba. 

V roce 2007 jsme rozšířili naše tehdy skromné provozní hodiny v Českém Krumlově na tři dny v rozsahu 15 hodin v týdnu. Bylo však zřejmé, že rozsah služby nepostačuje a nebude stačit potřebám a poptávce. 

A tak jsme začali shánět prostředky na další rozvoj služby. První se nám podařili získat z prostředků EU, další z fondu Islandu, Lichtenštejnska a Norska. 

Díky tomu jsme mohli rozšiřovat provozní hodiny, což se ukázalo jako poměrně prozíravé:). V roce 2007 jsme zvládli kolem 400 klientů, rok na to již byl nárůst zájemců o službu 100%. A kolem 800 klientů máme od té doby každý rok. 

Na základě komunikace a spolupráce s řadou dalších organizací a měst a obcí jsme postupně otevřeli další pobočky: 

  • v roce 2011 v Trhových Svinech, následně další rok v Nových Hradech,
  • v roce 2013 v Kaplici.

Několik let jsme také měli pobočku ve městě Větřní a ve městě Vyšší Brod, nicméně tyto jsme z důvodu neefektivity uzavřeli, provozní hodiny alokované na ně jsme však převedli na jiné pobočky, aby časová dostupnost služby byla zachována.

V posledních letech se rozsah provozních hodin pro klienty ustálil takto:

  • 37 hodin týdně v Českém Krumlově
  • 16 hodin týdně v Kaplici
  • 16 hodin týdně v Trhových Svinech a Nových Hradech

Podobně jako u našich dalších služeb, vznikla i poradna jako první svého druhu v příhraničních regionech jižních Čech. Za dobu existence poradny se na nás k polovině roku 2024 obrátilo neuvěřitelných již téměř 13 tisíc lidí.

– Tomáš Zunt, ředitel ICOS

Prakticky od počátku fungování poradny také pořádáme jako doplněk našich služeb besedy a informačně vzdělávací akce, například pro seniory, ale třeba i pro pacienty psychiatrické léčebny, pro žáky a studenty. Za tu dobu jsme připravili na 150 akcí pro téměř 2000 účastníků na nejrůznější témata, jako například ochrana spotřebitele, jak se bránit nekalým prodejcům či na téma zvyšování finanční gramotnosti.