5. května 251 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

5. května 251 (mapa)
381 01  Český Krumlov

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 17:00 

  • úterý a čtvrtek: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 16:00

  • pátek: 08:00 – 13:00

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

V budově nás najdete v 1. patře, obsloužit vás můžeme i v bezbariérovém přízemí.
Náměstí 70 (mapa)382 41  Kaplice

Adresa:

Náměstí 70 (mapa)
382 41  Kaplice

Otevírací doba:

  • středa a čtvrtek: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

1. patro budovy radnice, č. dv. 230 (od schodiště vlevo). Pro bezbariérový přístup možno využít výtah.
Žižkovo náměstí 40 (mapa)374 01  Trhové Sviny

Adresa:

Žižkovo náměstí 40 (mapa)
374 01  Trhové Sviny

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    Kromě 3. středy a 3. pondělí v měsíci, kdy funguje poradna v N. Hradech.

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Budova nové radnice, 2. patro dveře č. 205. K bezbariérovému přístupu možné využít výtah.
Hradební 244 (mapa)373 33  Nové Hrady

Adresa:

Hradební 244 (mapa)
373 33  Nové Hrady

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

Vždy pouze 3. pondělí a 3. středa v měsíci. Ostatní pondělky a středy v měsíci funguje poradna v T. Svinech.
ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Sídlíme v suterénu budovy komunitního centra, bývalé jesle - vchod z levé strany budovy.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

Anonym | 15. 10. 2025, 10:30

Vážení,
objednala jsem si na internetu zboží, které mi mělo být dle prodávajícího dodáno nejpozději do 19.9.Ihned po provedení objednávky jsem posléze ještě obchod telefonicky i e-mailově informovala o tom, že pokud mi zboží nebude dodáno včas dle jimi slibovaného dne doručení tak o zboží nemám zájem. Obchod mne opakovaně ubezpečoval, že zásilka bude včas tj. 19.9.dodána , že již byla expedována, ač ze sledování zásilky jasně vyplívalo, že je to lež neboť zboží bylo obchodem odesláno 20.09. Z toho důvodu jsem trvala na stornu a vrácení částky. Obchod i přesto zásilku odeslal, zásilka bohužel z důvodu mého odjezdu do zahraničí nebyla vyzvednuta. Obchod jsem tak 29.9. oficiálně informovala o odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem vrácení peněz (nevyzvednutá zásilka se obchodu vrátila 30.9.). Do dnešního dne mi však peníze i přes má upozornění a připomenutí vrácení peněz nebyly poukázány na můj účet. Co mám teď dělat?
JUDr. Adéla Kamenská Odpovídá JUDr. Adéla Kamenská

Dobrý den,

v případě, že prodejce nesplní i přes upozornění svou povinnost vrátit kupní cenu ve lhůtě 14 dnů, nabízí se předně možnost využití služby „chargeback“ v případě, že jste platila kartou. To znamená, že můžete kontaktovat banku, která kartu vydala, a peníze nazpět získat od ní. Služba je však vázána na specifické podmínky a nemusí vám být vyhověno.

Další možností je řešení prostřednictvím České obchodní inspekce, která zprostředkovává také mimosoudní řešení sporů (tzv. ADR). ČOI je prostředníkem mezi spotřebitelem a prodávajícím a snaží se vyřešit spor smírem.

Můžete také podat podnět k České obchodní inspekci, do jejíchž kompetencí spadá prošetření, zda nedošlo k porušení zákona (viz https://coi.gov.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/reklamace-zbozi-a-sluzeb/).

Krajním řešením je pak podání žaloby k soudu.

Závěrem upozorňuji, že není jasné, zda nebude prodejce požadovat úhradu nákladů na dopravu, protože z dotazu nevyplývá zcela přesně, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, tedy zda storno, které zmiňujete, bylo prodejci oznámeno ještě před dodáním zboží k přepravě. Pouze v takovém případě nemáte povinnost zboží přebírat. V opačném případě (storno bylo zasláno až po expedici), bylo vaší povinností l zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady.