Vážení,
objednala jsem si na internetu zboží, které mi mělo být dle prodávajícího dodáno nejpozději do 19.9.Ihned po provedení objednávky jsem posléze ještě obchod telefonicky i e-mailově informovala o tom, že pokud mi zboží nebude dodáno včas dle jimi slibovaného dne doručení tak o zboží nemám zájem. Obchod mne opakovaně ubezpečoval, že zásilka bude včas tj. 19.9.dodána , že již byla expedována, ač ze sledování zásilky jasně vyplívalo, že je to lež neboť zboží bylo obchodem odesláno 20.09. Z toho důvodu jsem trvala na stornu a vrácení částky. Obchod i přesto zásilku odeslal, zásilka bohužel z důvodu mého odjezdu do zahraničí nebyla vyzvednuta. Obchod jsem tak 29.9. oficiálně informovala o odstoupení od kupní smlouvy s požadavkem vrácení peněz (nevyzvednutá zásilka se obchodu vrátila 30.9.). Do dnešního dne mi však peníze i přes má upozornění a připomenutí vrácení peněz nebyly poukázány na můj účet. Co mám teď dělat?
Dobrý den,
v případě, že prodejce nesplní i přes upozornění svou povinnost vrátit kupní cenu ve lhůtě 14 dnů, nabízí se předně možnost využití služby „chargeback“ v případě, že jste platila kartou. To znamená, že můžete kontaktovat banku, která kartu vydala, a peníze nazpět získat od ní. Služba je však vázána na specifické podmínky a nemusí vám být vyhověno.
Další možností je řešení prostřednictvím České obchodní inspekce, která zprostředkovává také mimosoudní řešení sporů (tzv. ADR). ČOI je prostředníkem mezi spotřebitelem a prodávajícím a snaží se vyřešit spor smírem.
Můžete také podat podnět k České obchodní inspekci, do jejíchž kompetencí spadá prošetření, zda nedošlo k porušení zákona (viz https://coi.gov.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/reklamace-zbozi-a-sluzeb/).
Krajním řešením je pak podání žaloby k soudu.
Závěrem upozorňuji, že není jasné, zda nebude prodejce požadovat úhradu nákladů na dopravu, protože z dotazu nevyplývá zcela přesně, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, tedy zda storno, které zmiňujete, bylo prodejci oznámeno ještě před dodáním zboží k přepravě. Pouze v takovém případě nemáte povinnost zboží přebírat. V opačném případě (storno bylo zasláno až po expedici), bylo vaší povinností l zboží převzít a zaslat zpět prodejci na svoje náklady.