5. května 251 (mapa)381 01  Český Krumlov

Adresa:

5. května 251 (mapa)
381 01  Český Krumlov

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 17:00 

  • úterý a čtvrtek: 08:00 - 12:30 a 13:00 - 16:00

  • pátek: 08:00 – 13:00

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

V budově nás najdete v 1. patře, obsloužit vás můžeme i v bezbariérovém přízemí.
Náměstí 70 (mapa)382 41  Kaplice

Adresa:

Náměstí 70 (mapa)
382 41  Kaplice

Otevírací doba:

  • středa a čtvrtek: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

1. patro budovy radnice, č. dv. 230 (od schodiště vlevo). Pro bezbariérový přístup možno využít výtah.
Žižkovo náměstí 40 (mapa)374 01  Trhové Sviny

Adresa:

Žižkovo náměstí 40 (mapa)
374 01  Trhové Sviny

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

    Kromě 3. středy a 3. pondělí v měsíci, kdy funguje poradna v N. Hradech.

    ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Budova nové radnice, 2. patro dveře č. 205. K bezbariérovému přístupu možné využít výtah.
Hradební 244 (mapa)373 33  Nové Hrady

Adresa:

Hradební 244 (mapa)
373 33  Nové Hrady

Otevírací doba:

  • pondělí a středa: 8:00 - 12:30 a 13:00 - 16:30

Vždy pouze 3. pondělí a 3. středa v měsíci. Ostatní pondělky a středy v měsíci funguje poradna v T. Svinech.
ve středu od 8:00 do 12.30 i pro neobjednané

Sídlíme v suterénu budovy komunitního centra, bývalé jesle - vchod z levé strany budovy.
Nastavení zobrazení písma

Služby ICOS

Anonym | 15. 10. 2025, 10:04

Dobrý den,
na jaře jsem si v obchodě koupil značkové dioptrické brýle. Reklamace mi byla prodávajícím zamítnuta a podle mého neopodstatněně. Brýle mají na nožičkách gumový kryt a tento kryt postupem času podlehl zpuchření a začal se rozpadat. Prodávající mi reklamaci neuznal se stanoviskem, že jsem měl přijít dřív. Rád bych věc dále řešil, ale nevím jak mám nyní postupovat.

S pozdravem

MK
JUDr. Adéla Kamenská Odpovídá JUDr. Adéla Kamenská

Dobrý den,

obvyklá lhůta na reklamaci je 24 měsíců ode dne převzetí zboží. Prodejce odpovídá za vady, které má předmět koupě již v době převzetí, i když se projeví později. Platí domněnka, že pokud se vada projevila do 12 měsíců od dne převzetí, tak existovala již v tomto momentě. Pokud by prodejce tvrdil opak (např., že vada byla způsobena nesprávným užíváním), musel by tuto skutečnost prokázat. Po uplynutí 12 měsíců musí skutečnost, že vada existovala již při převzetí, prokazovat kupující.

Ve vašem případě (pokud jste zboží zakoupil na jaře 2025, jak uvádíte), nic prokazovat nemusíte, protože platí předpoklad, že vada existovala již v době převzetí zboží, opak by musel prokázat prodejce.

Doporučuji proto na reklamaci trvat a znovu oslovit prodejce, nejlépe písemně. Pokud ji prodejce v zákonné lhůtě 30 dnů (dohodnout si můžete lhůtu delší) reklamaci nevyřídí, máte právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

V případě, že prodejce reklamaci vyřídí, ale vy se způsobem vyřízení nesouhlasíte, dojde k občanskoprávnímu sporu. O jeho mimosoudní řešení se můžete pokusit prostřednictvím České obchodní inspekce, v případě, že k řešení nedojde, zbývá pouze řešení

Obvyklá lhůta na reklamaci je 24 měsíců ode dne převzetí zboží.

Prodejce odpovídá za vady, které má předmět koupě již v době převzetí, i když se projeví později. Platí domněnka, že pokud se vada projevila do 12 měsíců od dne převzetí, tak existovala již v tomto momentě. Pokud by prodejce tvrdil opak (např., že vada byla způsobena nesprávným užíváním), musel by tuto skutečnost prokázat. Po uplynutí 12 měsíců musí skutečnost, že vada existovala již při převzetí, prokazovat kupující.

Ve vašem případě (pokud jste zboží zakoupil na jaře 2025, jak uvádíte), nic prokazovat nemusíte, protože platí předpoklad, že vada existovala již v době převzetí zboží, opak by musel prokázat prodejce. Doručuji proto na reklamaci trvat a znovu oslovit prodejce, nejlépe písemně. Pokud ji prodejce v zákonné lhůtě 30 dnů (dohodnout si můžete lhůtu delší) reklamaci nevyřídí, máte právo od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

V případě, že prodejce reklamaci vyřídí, ale vy se způsobem vyřízení nesouhlasíte, dojde k občanskoprávnímu sporu. O jeho mimosoudní řešení se můžete pokusit prostřednictvím České obchodní inspekce, v případě, že k řešení nedojde, zbývá pouze řešení soudní.

V podrobnostech odkazuji na https://coi.gov.cz/pro-podnikatele/informace-pro-prodejce-zbozi-a-sluzeb/reklamace-zbozi-a-sluzeb/.